Rzodkiew (Raphanus) należy do mało znanych, choć niezwykle wartościowych warzyw. W naszym kraju ustąpiła miejsca jednej ze swoich delikatniejszych odmian - rzodkiewce, chociaż sama posiada znacznie więcej wartości odżywczych i jest cenniejsza dla naszego zdrowia. Tradycyjnym sposobem wykorzystania rzodkwi w kuchni jest spożywanie korzenia na surowo (w sałatkach lub na kanapkach), mimo to warto spróbować nieco poeksperymentować z tym ciekawym warzywem, gdyż nadaje się ono również do zapiekania, duszenia i gotowania. Ja przygotowałam z niej szybką, prostą i pyszną surówkę do niedzielnego obiadu. Gorąco Wam polecam!
Przygotowanie15 min.
Czas całkowity15 min.
Drukuj
Porcje: 4
Autor: Małgorzata Hert

Składniki

  • 2 sztuki rzodkwi białej
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • pieprz kolorowy
  • sól

Przygotowanie

  • Rzodkiew obieramy i ścieramy na tarce. Do rzodkiewki dodajemy śmietanę, sok z cytryny, sól oraz sporą ilość świeżo zmielonego pieprzu kolorowego. Mieszamy do połączenia się składników i wstawiamy do lodówki na półgodziny, aby surówka się schłodziła i nabrała smaku.

Uwagi dodatkowe

  • rzodkiew białą możemy zastąpić czarną rzepą, która jest ostrzejsza w smaku
  • dla tych, którzy dbają o sylwetkę proponuje śmietanę zastąpić gęstym jogurtem naturalnym